Sådan oprettes tjenester i Simply CRM

Tjenester repræsenterer typisk alle former for assistance, som du yder dine kunder. De kan være gratis eller betalt, og de kan også ses som varer, der ikke leveres til kunder.

Der er naturligvis ingen servicepakker.

Opret tjenester manuelt

I lighed med andre moduler kan du oprette serviceposter manuelt og indtaste deres detaljer individuelt.

For at oprette en tjeneste manuelt skal du åbne Tjenester under fanen Beholdning i venstre menu og trykke på knappen Tilføj tjeneste i øverste højre hjørne.

Udfyld de nødvendige serviceoplysninger, og tryk på Gem.

Hurtigt oprette tjenester

Hvis du har brug for at oprette en service, og du løber tør for tid, kan du bruge indstillingen hurtig oprette i øverste højre hjørne.

I visningen Opret service skal du udfylde serviceoplysningerne og trykke på Gem.

Importtjenester

Hvis du allerede har en .csv- eller .vcf-fil med dine tjenester, kan du importere den og spare tid på oprettelse af serviceposter. Følg denne vejledning for at importere poster i Simply CRM .

Handlinger, du kan udføre fra listevisningen over tjenester

Services-startsiden repræsenterer listevisningen af alle modulposter, og det giver dig mulighed for at udføre følgende handlinger:

  • Søg i tjenesteposterne
  • Filtrer tjenester i henhold til brugerdefinerede kriterier
  • Udfør massehandlinger, f.eks. Redigere eller slette poster
  • Tilpas feltlayoutet i Layouteditor
  • Konfigurer arbejdsgange ved hjælp af Services-arbejdsgange
  • Rediger værdier for pickliste, så de passer til dine behov

Handlinger, du kan udføre fra den detaljerede visning af tjenester

Når du åbner den detaljerede visning af den ønskede service, vil du være i stand til:

  • Rediger de eksisterende detaljer
  • Vælg Mere> Slet for at slette serviceposten
  • Vælg Mere> Dupliker for at oprette en kopi af serviceposten
  • Vælg Mere> Opret tilbud for at oprette et tilbud på serviceposten
  • Vælg Mere> Opret faktura for at oprette en faktura til serviceposten
  • Vælg Mere> Opret salgsordre for at oprette en salgsordre for serviceposten

Eksporttjenester

Hvis du nogensinde vil have dine tjenester pænt opført i form af et regneark, kan du eksportere dem fra Simply CRM .

For at eksportere serviceposter skal du åbne Tjenestemodulet fra fanen Beholdning i venstre menu.

På hjemmesiden Tjenester skal du vælge de ønskede poster, trykke på knappen Mere og vælge Eksporter. Dette åbner et pop-up-vindue med følgende indstillinger:

I tilfælde af at du har brug for hjælp til at forstå indstillingerne, er her en hurtig oversigt over hver mulighed:

Vælg indstillingerne i henhold til dine behov, og tryk på Export Services.

Feltinformation

Mark Beskrivelse
Servicenavn Indtast servicenavnet (dette felt er obligatorisk)
Aktiv Marker dette felt, hvis tjenesten er tilgængelig
Kategori Vælg den kategori, som tjenesten henviser til (installation, support osv.)
Brugsenhed Vælg typen af enheder: time, dag, forekomst
Antal enheder Angiv antallet af tilgængelige enheder
Startdato for salg Angiv den dato, hvor salget starter
Slutdato for salg Angiv den dato, hvor salget ophører
Support-startdato Angiv den dato, hvor supporten starter
Slutdato for support Angiv den dato, hvor supporten slutter
Pris Angiv serviceprisen
handler Vælg tjenesteejer fra grupper eller brugere

Vælg tjenester

Når du opretter et tilbud, faktura eller salgsordre, kan du vælge at tilføje eksisterende eller nye tjenester til det.

Opdateret den 25/01/2020

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler