1. Hjem
  2. Ofte stillede spørgsmål
  3. /
  4. Konfiguration simpelthen
  5. /
  6. Kom i gang
  7. /
  8. Avanceret funktionalitet
  9. /
  10. Sådan opsættes tilbagevendende salgsordrer og fakturaer i Simply CRM

Sådan opsættes tilbagevendende salgsordrer og fakturaer i Simply CRM

Simply CRM blev bygget for at gøre forretningen enklere og lettere for alle. Med salgsordrer hjælper vores system dig med at aflaste arbejdsbyrden på dit team og automatisere en række monotone opgaver.

Ved blot at udfylde de tilbagevendende fakturaoplysninger i din salgsordre kan du automatisere hele faktureringsprocessen. Alt du skal gøre er at vælge gentagelsesintervallet, start- og slutperioden for salgsordren og vælge fakturastatus.

Simply CRM vil gøre resten: Platformen opretter og sender automatisk fakturaer til dine kunder, så du kan fokusere på vigtigere opgaver i din organisation.

For mere information om, hvordan du opretter tilbagevendende fakturaer for abonnementer, se vores vejledning nedenfor.

Sådan oprettes tilbagevendende salgsordrer

For at opsætte tilbagevendende fakturaer skal vi først åbne appen Sales Orders i Simply CRM . Du kan få adgang til salgsordrer ved at vælge dem fra fanen Beholdning til venstre.

I appen Salgsordre skal du trykke på knappen Tilføj salgsordre i øverste venstre hjørne.

I det nye vindue skal du indtaste dine salgsordreoplysninger. Bemærk, at følgende felter er obligatoriske:

  • Emne
  • Status
  • Organisationens navn
  • Tildelt

Hvis du ikke udfylder de obligatoriske felter, kan du ikke oprette din salgsordre.

Dernæst skal du udfylde afsnittet om tilbagevendende fakturaoplysninger .

For at begynde skal du klikke på feltet ud for indstillingen Aktiver tilbagevendende for at aktivere de tilbagevendende fakturaer.

Indtast derefter start- og slutperioden ved at vælge to datoer, mellem hvilke salgsordren vil være aktiv.

Du skal også indtaste betalingsvarigheden, der vises på fakturaen, og fakturafrekvensen. Frekvensen bestemmer, hvor ofte den tilbagevendende faktura sendes.

I sidste ende skal du vælge fakturastatus, der automatisk gives til alle fakturaer, som du genererer ved hjælp af den tilbagevendende salgsordre.

Vigtigt: Fakturastatus påvirker ikke salgsordren. Uanset hvilken status du vælger, vil fakturaen blive sendt til din kunde.

Når du har indtastet oplysningerne om tilbagevendende faktura , skal du gå videre til afsnittet Adressedetaljer .

Her skal du angive din kundes faktureringsadresse og leveringsadresse. Alle andre felter er valgfri.

I det næste afsnit kan du tilføje vilkårene og betingelserne for din salgsordre samt en valgfri beskrivelse af ordren.

Endelig skal du indtaste fakturaoplysningerne.

Feltet Navn er obligatorisk i dette afsnit. Du kan indtaste det produkt eller den tjeneste, du sælger, ved at skrive det ud i produktnavnfeltet og klikke på det fra rullemenuen. Alternativt kan du klikke på kurvikonet for at gennemse alle de produkter og tjenester, du har i din forekomst af Simply CRM .

Når du har valgt dit emne, udfyldes alle andre felter automatisk.

Under varedetaljerne kan du se dit fakturaoversigt.

Der kan du foretage de nødvendige justeringer ved at hæve eller sænke prisen afhængigt af din aftale med klienten.

Når du er færdig med at konfigurere din salgsordre, skal du trykke på Gem.

Du omdirigeres til den detaljerede visning af din salgsordre, hvor du kan dobbelttjekke alle de oplysninger, du indtastede.

Afhængigt af din konfiguration begynder dine kunder at modtage tilbagevendende fakturaer som defineret i fanen Detaljer i din salgsordre.

Opdateret den 18/02/2021

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler