Sådan integreres og bruges MailChimp med Simply CRM

Simply CRM integreres med MailChimp og tillader dets brugere at fortsætte med at bruge deres CRM-data i MailChimp, når de udfører deres e-mail-marketingkampagner.

Det kraftige integrationssystem Simply giver dig hurtig installation, privilegeringskonfiguration og fuld MailChimp-integration. Før du begynder at bruge MailChimp med Simply, bliver du nødt til at oprette en forbindelse mellem Simply og applikationen.

For at oprette forbindelsen skal du:

  • Opret en MailChimp-konto
  • Generer MailChimp-adgangsdata til Simply
  • Opret en MailChimp-liste.

Sådan integreres MailChimp i Simply

Sådan opretter du en MailChimp-konto

For at oprette en Mailchimp-konto skal du besøge deres officielle websted på http://mailchimp.com .

Tryk på knappen Tilmeld gratis i øverste højre hjørne og følg instruktionerne for at registrere en konto. Brug en gyldig e-mail-adresse, som du har adgang til – du skal bekræfte din konto, før du fortsætter.

Sådan genereres MailChimp-adgangsdata

Log ind med din nyligt oprettede MailChimp-konto, og åbn din kontoprofil.

Kontoindstillinger i MailChimp

Vælg derefter Ekstraudstyr og API-nøgler i rullemenuen.

Tryk på Opret en nøgle for at generere en adgangstast, der kan bruges til Simply.

Kopier URL'en ved hjælp af nedenstående kode.

Sådan tildeles adgangstasten

Åbn nu din forekomst af Simply og gå til Indstillinger.

Vælg Andre indstillinger og MailChimp under Indstillinger.

Indtast din API-nøgle i det relevante felt, som vist nedenfor.

Tryk på Gem for at bekræfte ændringerne.

Sådan oprettes lister i MailChimp

MailChimp bruger nu Audience-funktionen (tidligere kendt som Lister) til at organisere e-mail-kontakter. En MailChimp-målgruppe indeholder alle e-mail-modtagere.

Du skal have mindst én målgruppe (liste) i MailChimp for at være i stand til at integrere med Simply.

Du kan oprette en målgruppe ved at åbne målgruppevinduet fra MailChimp-hovedmenuen. I det nye vindue skal du trykke på knappen Opret målgruppe.

Hvis du ikke kan se knappen, skal du klikke på Vis målgrupper og følge instruktionerne for at oprette så mange lister, som du har brug for. Husk, at alle disse lister vil være tilgængelige på Simply.

Sådan synkroniseres MailChimp og Simply CRM

For at synkronisere MailChimp med Simpelthen skal du åbne menuen til venstre og bruge MailChimp under fanen Marketing for at oprette en ny post. Denne post repræsenterer faktisk en gruppeindgang, der fungerer på samme måde som MailChimp-gruppeposter.

For at synkronisere posterne skal du åbne den detaljerede visning af MailChimp-gruppen i Simpelthen og klikke på knappen Synkroniser. Her vil du se en liste over dine MailChimp-målgrupper og vælge den, du vil synkronisere med dine Simply-data.

Sådan fungerer MailChimp-synkroniseringen

MailChimp bruger tovejs-synkronisering, hvilket betyder, at alle kontakter inden for den valgte MailChimp CRM-gruppe synkroniseres med det valgte MailChimp-publikum. Alle kontakter fra MailChimp-målgruppen synkroniseres med MailChimp CRM-gruppen (og kontaktmodulet).

I tilfælde af, at en abonnent bruger muligheden Afmeld abonnement i MailChimp, fjernes de fra MailChimp CRM-gruppen, men de forbliver i MailChimp-målgruppen efter den næste synkronisering.

Hvis du sletter en kontakt fra MailChimp CRM-gruppen, markeres den som afmeldt i MailChimp-målgruppen efter den næste synkronisering.

Vigtigt: MailChimp synkroniserer kun CRM-kontakter med udpegede e-mail-adresser.

Sådan fungerer håndtering af hilsener i MailChimp

Leads og kontakter har et felt kaldet Salutation i Simply CRM .

Når du overfører CRM-data til en MailChimp-liste for første gang, opretter Simpelt-feltet Salutation, som vil blive udfyldt af alle efterfølgende dataoverførsler.

Sådan bruges MailChimp-stikket

Vi vil forklare, hvordan MailChimp Connector bruges på et specifikt eksempel.

Lad os for eksempel forestille os, at vi har oprettet en MailChimp-målgruppe kaldet Tradeshow New York 08/18. Nu vil vi gerne invitere kundeemner fra New York, Boston og Washington DC gennem en bulk-e-mail-kampagne. Vi vil også gerne bruge disse lister over udsigter til fremtidige begivenheder og e-mail-kampagner.

Derfor ønsker vi kun at samle listen én gang og genbruge den, når det er nødvendigt. For at opnå dette vil vi følge nedenstående trin:

Ved at udføre de foregående trin tilføjer vi alle udsigter til MailChimp-publikummet kaldet Tradeshow New York 08/18, som kan fås ved hjælp af menuen [Audience] -> Tradeshow New York 08/16 -> [Vis kontakter].

Derudover kan du finde hver enkelt gruppe i menuen [Målgruppe] -> [Vis målgruppe]. Abonnenters publikum kombinerer i det væsentlige indholdet i de relaterede grupper på følgende måde:

Tradeshow New York 08/13 = Boston udsigter + New York udsigter + Washington DC udsigter.

Sådan bruges MailChimp med Simply CRM

Når du integrerer MailChimp ved hjælp af adgangstasten, vil du være i stand til at bruge MailChimp som et ekstra modul i Simply. Du kan starte med at oprette en MailChimp-gruppe ved at trykke på knappen Tilføj post i øverste højre hjørne.

I det nye vindue skal du indtaste gruppenavnet og tildele gruppen til en bruger. Yderligere indstillinger såsom Gruppestatus og Gruppetype er også tilgængelige, men de er ikke obligatoriske.

Når du indtaster de nødvendige oplysninger, skal du trykke på Gem for at oprette gruppen.

Alternativt kan du importere poster til MailChimp-gruppen, som forklaret i vores tidligere artikler .

Når du opretter eller importerer en gruppe, har du et antal forskellige muligheder til rådighed i listevisningen. Du kan redigere, slette eller eksportere listen samt finde duplikater i grupperne.

I den detaljerede visning har du endnu flere muligheder, herunder følge, redigere, synkronisere, tom logvisning, duplikere og slette.

Du kan bruge indstillingen Synkroniser til at synkronisere data fra MailChimp-listerne til din CRM-forekomst, og vice versa. Gennem Simply CRM kan du endda vedhæfte dokumenter til dine MailChimp-grupper.

Når du bruger knappen Synkroniser, bliver dine CRM-data straks tilgængelige i MailChimp, så du kan begynde at udføre masse-e-mail-kampagner fra dit dashboard.

Opdateret den 08/06/2020

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler