Sådan integreres og bruges MailChimp med Simply CRM

Simply CRM integreres CRM med MailChimp og giver brugerne mulighed for at fortsætte med at bruge deres CRM-data i MailChimp, når de udfører deres e-mail-marketingkampagner.

Det kraftfulde integrationssystem fra Simply giver dig hurtig installation, privilegiekonfiguration og fuld MailChimp-integration. Inden du begynder at bruge MailChimp med Simply, skal du dog oprette en forbindelse mellem Simply og applikationen.

For at oprette forbindelsen skal du:

  • Få adgang til din MailChimp-konto
  • Generer MailChimp-adgangsdata til Simply
  • Opret en MailChimp-liste.

Sådan integreres MailChimp i Simply

For at integrere MailChimp med Simply CRM skal du have en aktiv MailChimp-konto. For instruktioner om, hvordan du opretter en MailChimp-konto, skal du besøge hjælpeafsnittet på deres officielle hjemmeside .

Når du har oprettet din MailChimp-konto, skal du generere adgangsdata for at integrere dine MailChimp-data med Simply CRM .

Sådan genereres MailChimp-adgangsdata

Log ind med din nyoprettede MailChimp-konto, og åbn din kontoprofil.

Kontoindstillinger i MailChimp

Vælg derefter Ekstra og API-nøgler i rullemenuen.

Tryk på Opret en nøgle for at generere en adgangsnøgle, der kan bruges til Simply.

Kopier URL'en ved hjælp af koden vist nedenfor.

Sådan tildeles adgangsnøglen

Når du har genereret adgangsnøglen, skal du gå over til din forekomst af Simply og åbne Indstillinger fra din profilrulle.

Indstillinger i <span class = 'notranslate'> Simply CRM </span> for Time Tracker

Under Indstillinger skal du trykke på App Management og vælge Apps.

Apps under App Management i Simply

På siden Apps finder du MailChimp-kortet, og tryk på Aktivér for at aktivere MailChimp-integrationen.

Når du har trykket på knappen Aktivér, skal du opdatere din side for at sikre, at integrationen er aktiv i din instans.

Gå derefter til Andre indstillinger, og vælg MailChimp.

På MailChimp-siden skal du indtaste din API-nøgle i det relevante felt som vist nedenfor.

Mailchimp-indstillinger i <span class = 'notranslate'> Simpelthen CRM </span>

Bortset fra API-nøglen kan du konfigurere yderligere MailChimp-indstillinger her. Du kan vælge, om du vil importere MailChimp-abonnenter som kontakter eller kundeemner.

Du kan også vælge synkroniseringstype og angive, hvilken app der skal have prioritet, når du synkroniserer data. Hvis du vælger MailChimp, overskriver MailChimp-dataene Simply CRM dataene i din instans. Hvis du vælger Simply CRM , opdateres din MailChimp-konto med dine Simply CRM poster.

Synkroniseringstilstand giver dig mulighed for at vælge, om synkroniseringen skal udføres manuelt eller automatisk. Hvis du vælger Cron-indstillingen, synkroniseres dataene periodisk alene. Hvis du vælger valgmuligheden Manuel her, skal du manuelt synkronisere tiden hver gang.

Når du har konfigureret dine indstillinger, skal du trykke på Gem for at bekræfte ændringerne.

Sådan oprettes lister i MailChimp

MailChimp bruger nu målgruppefunktionen (tidligere kendt som lister) til at organisere e-mail-kontakter. En MailChimp-målgruppe indeholder alle e-mail-modtagere.

Du skal have mindst en målgruppe (liste) i MailChimp for at kunne integrere med Simply.

Du kan oprette en målgruppe ved at åbne publikumsvinduet fra MailChimp-hovedmenuen. I det nye vindue skal du trykke på knappen Opret publikum.

Hvis du ikke kan se knappen, skal du klikke på Vis målgrupper og følge instruktionerne for at oprette så mange lister, som du har brug for. Husk, at alle disse lister vil være tilgængelige i Simply.

Sådan synkroniseres MailChimp og Simply CRM

For at synkronisere MailChimp med Simply skal du åbne menuen i venstre side og bruge MailChimp under fanen Marketing for at oprette en ny post. Denne post repræsenterer faktisk en gruppeindgang, der fungerer på samme måde som MailChimp-gruppeposter.

For at synkronisere posterne skal du åbne den detaljerede visning af MailChimp-gruppen i Simpelthen og klikke på knappen Synkroniser. Her vil du se en liste over dine MailChimp-målgrupper og vælge den, du vil synkronisere med dine Simply-data.

Sådan fungerer MailChimp-synkroniseringen

MailChimp bruger tovejssynkronisering, hvilket betyder, at alle kontakter inden for den valgte MailChimp CRM-gruppe synkroniseres med det valgte MailChimp-publikum. Alle kontakter fra MailChimp-publikummet synkroniseres med MailChimp CRM-gruppen (og kontaktmodulet).

Hvis du sletter en kontakt fra MailChimp CRM-gruppen, vil den blive markeret som Afmeldt i MailChimp-målgruppen efter den næste synkronisering.

Vigtigt: MailChimp synkroniserer kun CRM-kontakterne med udpegede e-mail-adresser.

Sådan fungerer hilsenhåndtering i MailChimp

Leads og kontakter har et felt kaldet Salutation i Simply CRM .

Når du overfører CRM-data til en MailChimp-liste for første gang, opretter Simply feltet Salutation, der udfyldes af alle efterfølgende dataoverførsler.

Sådan bruges MailChimp Connector

Vi forklarer, hvordan MailChimp Connector bruges i et specifikt eksempel.

Lad os for eksempel forestille os, at vi har oprettet et MailChimp-publikum kaldet Tradeshow New York 08/18. Nu vil vi gerne invitere potentielle kunder fra New York, Boston og Washington DC gennem en masse-e-mail-kampagne. Vi vil også gerne bruge disse lister over udsigter til fremtidige begivenheder og e-mail-kampagner.

Derfor ønsker vi kun at sammensætte listen en gang og genbruge den, når det er nødvendigt. For at opnå dette vil vi følge nedenstående trin:

  1. Opret en CRM-gruppepost med navnet Boston-prospekter, og tilføj alle potentielle kunder fra Boston-området til gruppen.
  2. Synkroniser denne gruppe med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.
  3. Opret en CRM-gruppepost med navnet New York-prospekter, og tilføj alle prospekter fra New York-området til gruppen.
  4. Synkroniser denne gruppe med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.
  5. Opret en CRM-gruppepost med navnet Washington DC-prospekter, og tilføj alle potentielle kunder fra Washington DC-området til gruppen.
  6. Synkroniser denne gruppe med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.

Ved at udføre de foregående trin vil vi tilføje alle udsigter til MailChimp-publikummet kaldet Tradeshow New York 08/18, som du kan få adgang til ved hjælp af menuen [Publikum] -> Tradeshow New York 08/16 -> [Vis kontakter].

Derudover finder du muligvis hver enkelt gruppe i menuen [Målgruppe] -> [Se målgruppe]. Abonnenternes publikum kombinerer i det væsentlige indholdet i de relaterede grupper på følgende måde:

Tradeshow New York 08/13 = Boston-udsigter + New York-udsigter + Washington DC-udsigter.

Sådan bruges MailChimp med Simply CRM

Når du integrerer MailChimp ved hjælp af adgangsnøglen, kan du bruge MailChimp som et ekstra modul i Simply. Du kan starte med at oprette en MailChimp-gruppe ved at trykke på knappen Tilføj post i øverste højre hjørne.

I det nye vindue skal du indtaste gruppenavnet og tildele gruppen til en bruger. Yderligere indstillinger såsom gruppestatus og gruppetype er også tilgængelige, men de er ikke obligatoriske.

Når du indtaster de nødvendige oplysninger, skal du trykke på Gem for at oprette gruppen.

Alternativt kan du importere poster til MailChimp-gruppen som forklaret i vores tidligere artikler .

Når du opretter eller importerer en gruppe, har du en række forskellige muligheder til rådighed i listevisningen. Du kan redigere, slette eller eksportere listen samt finde dubletter i grupperne.

Du kan bruge indstillingen Synkroniser til at synkronisere data fra MailChimp-listerne til din CRM-forekomst og omvendt. Via Simply CRM kan du endda vedhæfte dokumenter til dine MailChimp-grupper.

Når du bruger knappen Synkroniser, bliver dine CRM-data straks tilgængelige i MailChimp, så du kan begynde at udføre masse-e-mail-kampagner fra dit dashboard.

Opdateret den 27/04/2021

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler