1. Hjem
  2. Konfiguration simpelthen
  3. /
  4. Kom i gang
  5. /
  6. Integrationer
  7. /
  8. Avanceret funktionalitet
  9. /
  10. Sådan administreres dine e-mails med Mail Manager i Simply CRM

Sådan administreres dine e-mails med Mail Manager i Simply CRM

Simply CRM har en integreret e-mail-klient kaldet Mail Manager, der giver dig mulighed for at udføre forskellige handlinger – oprette kundeemner, kontakter, organisationer osv. Fra de e-mails, du modtager.

Når du matcher afsenderens e-mail-id med en Simply CRM post, kan du udføre yderligere handlinger, f.eks. Tilføje opgaver, kommentarer osv.

Sådan bruges Simply CRM Mail Manager

Trin 1: Konfigurer din indgående mail

Du kan konfigurere din e-mail-udbyder til at sende e-mails direkte til din Simply CRM forekomst. Hvis du bruger Gmail, Yahoo eller Fastmail, udfyldes postservernavnet automatisk. Hvis du bruger en anden e-mail-udbyder, skal du dog indtaste servernavnet eller IP-adressen på egen hånd.

For at konfigurere din indgående mailserver skal du trykke på mailikonet i øverste højre hjørne. Klik på Konfigurer postkasse, og vælg din e-mail-udbyder i pop op-vinduet.

Hvis du bruger Gmail, Yahoo eller Fastmail, bliver mailservernavnet automatisk udfyldt. Du skal kun indtaste dit brugernavn og din adgangskode.

Klik på Gem for at bekræfte indstillingerne.

Vigtigt: Hvis du får autentificeringsfejlen, mens du konfigurerer din Gmail-konto, skal du se denne vejledning for at løse problemet.

I tilfælde af at du bruger en anden e-mail-udbyder end Gmail, Yahoo og Fastmail, skal du vælge indstillingen Andet til feltet Vælg konto.

Derefter skal du indtaste alle oplysninger manuelt – dette inkluderer mailservernavnet eller IP, brugernavnet, adgangskoden, den understøttede protokol, SSL-indstillingerne samt feltet Certifikatvalidering.

Når du har indtastet alle de nødvendige oplysninger, skal du trykke på Gem for at bekræfte de nye indstillinger.

Vigtigt: Simply CRM understøtter Simply CRM kun IMAP i øjeblikket.

Trin 2: Sådan integreres din Gmail-konto

Hvis du bruger en Gmail-konto, skal du konfigurere dine e-mail-indstillinger, før du kan begynde at bruge din e-mail fra Mail Manager.

Først skal du tillade din Gmail-konto at tilsidesætte din kontos sikkerhedsindstillinger. Det kan du gøre ved at logge ind på din Gmail-konto og åbne indstillingerne for Mindre sikker appadgang . Skift blot knappen og sørg for, at konfigurationen er indstillet til Tillad mindre sikre apps: TIL.

Derefter skal du aktivere IMAP til Gmail.

IMAP er en internetprotokol, der tillader e-mail-klienter at kommunikere med e-mail-tjenester. Med andre ord tillader det Mail Manager at integrere din e-mail-konto i Simply CRM systemet.

For at aktivere IMAP skal du først logge ind på din Gmail-konto og trykke på gearikonet i øverste højre hjørne. Vælg Indstillinger i rullemenuen.

Åbn fanen Videresendelse og POP / IMAP i det nye vindue.

Rul ned til IMAP-adgangssektionen, og vælg Aktivér IMAP.

Billedkilde: Lifewire

Tryk på Gem ændringer for at opdatere dine indstillinger.

Hvis du stadig ikke kan forbinde din konto til Mail Manager, kan du prøve at opdatere dine Display Unlock Captcha-indstillinger i Gmail. Tryk blot på knappen Fortsæt for at ændre dine indstillinger og give adgang til Mail Manager.

Når du har konfigureret dine e-mail-indstillinger og konfigureret din konto i Mail Manager, kan du bruge Simply CRM til al din e-mail-kommunikation.

Fortsæt med at læse for at finde ud af mere om alle de nyttige indstillinger, du kan bruge i Mail Manager.

Trin 3: Opret nye poster fra dine e-mails

Hvis du modtager en e-mail, der ikke svarer til e-mail-feltet i en eksisterende post, kan du oprette kundeemner, kontakter, organisationer, sager, opgaver, begivenheder eller muligheder inden for e-mailen.

Følg instruktionerne herunder for at gøre det.

Åbn din e-mail. Baseret på e-mail-id'et foretages opslaget i den Relaterede poster-del på højre side af siden.

Hvis e-mailen ikke matcher nogen poster, skal du klikke på rullemenuen Handling og vælge den type post, du vil tilføje.

Om nødvendigt kan du redigere værdierne i den resulterende pop-up. Når du er færdig, skal du trykke på Gem.

I tilfælde af at e-mailen matcher en eksisterende post, har du et par flere muligheder til din rådighed. Du kan knytte en opgave, begivenhed, sag eller kommentar til den. Du kan også vedhæfte en e-mail til den.

Trin 5: Udfør yderligere handlinger

Bortset fra at udføre handlinger på indgående e-mails, kan du udføre visse yderligere handlinger fra Simply CRM Mail Manager.

For eksempel kan du sende nye e-mails, besvare og videresende e-mails, oprette kladder, gruppere e-mails i forskellige mapper osv. Du har også forskellige brugerdefinerede filtre tilgængelige på din e-mail-konto.

Med andre ord kan du bruge Mail Manager som din e-mail-app.

Sådan sendes e-mails

Mail Manager giver dig mulighed for at sende e-mails direkte fra Simply CRM .

For at sende en e-mail skal du åbne Mail Manager ved at trykke på Mail ikonet i øverste højre hjørne. Klik derefter på knappen Skriv.

I den resulterende pop-up vil du være i stand til at indtaste modtager-e-mailen og søge efter e-mail-id'er på tværs af poster i Simply CRM .

Du kan også vedhæfte filer eller gennemse blot efter dokumenter, der kan sendes.

Hvis du vil sende din e-mail senere, kan du gemme den som et udkast ved at trykke på knappen Gem som udkast.

Gem e-mail-udkast i Mail Manager

Du kan bruge knappen Vælg e-mail-skabelon til at bruge en tidligere gemt skabelon til din aktuelle e-mail-meddelelse.

Når du er færdig med at komponere e-mailen, skal du trykke på Send e-mail. Et pop-up-vindue vises, hvor du fortæller, om din e-mail blev sendt vellykket.

E-mail sendt med succes

Vigtigt: Glem ikke at konfigurere den udgående server, før du begynder at sende e-mails.

Sådan vises sendte e-mails

Du kan se alle e-mails, som du har sendt i den relevante mail-mappe, f.eks. [Gmail / Sendte mails] til Gmail-konti.

For kun at se de e-mails, der er sendt fra CRM, skal du oprette en ny e-mail-rapport. Du kan gøre det ved at åbne kan åbne mappen Rapporter> E-mail-rapporter.

For at finde mappen E-mail-rapporter skal du åbne Rapporter under Værktøjer i menuen til venstre.

Rapporter i <span class = 'notranslate'> Simpelthen CRM </span>

I modulet Rapporter skal du klikke på E-mail-rapporter i venstre sidefelt.

I det nye vindue skal du trykke på knappen Tilføj rapporter i øverste højre hjørne og vælge Detaljeret rapport.

I det nye vindue skal du indtaste rapportnavnet og vælge e-mails under den primære app. Tryk derefter på Næste.

Under Vælg kolonner skal du vælge følgende indstillinger: Sendte e-mails Dato, kilde til e-mails, oprettet tid for e-mails og emne emne. Tryk derefter på Næste.

E-mail-kolonner i rapporter
Generer rapport i <span class = 'notranslate'> Bare CRM </span>

Denne rapport vil nu kun indeholde de e-mails, du har sendt fra Simply CRM Mail Manager.

Sendt e-mail-rapport

Vigtigt: E-mails i mappen Sendes sendes ikke nødvendigvis fra Simply CRM Mail Manager. Denne mappe indeholder e-mails sendt fra alle kanaler. Følg vores instruktioner for at konfigurere en postkasse, der kun indeholder e-mails sendt fra Mail Manager.

Opdateret den 21/06/2020

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler