Tjenester repræsenterer typisk alle former for assistance, som du yder dine kunder. De kan være gratis eller betalt, og de kan også ses som varer, der ikke leveres til kunder.
Der er naturligvis ingen servicepakker.
Opret tjenester manuelt
I lighed med andre moduler kan du oprette serviceposter manuelt og indtaste deres detaljer individuelt.
For at oprette en tjeneste manuelt skal du åbne Tjenester under fanen Beholdning i venstre menu og trykke på knappen Tilføj tjeneste i øverste højre hjørne.
Udfyld de nødvendige serviceoplysninger, og tryk på Gem.
Hurtigt oprette tjenester
Hvis du har brug for at oprette en service, og du løber tør for tid, kan du bruge indstillingen hurtig oprette i øverste højre hjørne.
I visningen Opret service skal du udfylde serviceoplysningerne og trykke på Gem.
Importtjenester
Hvis du allerede har en .csv- eller .vcf-fil med dine tjenester, kan du importere den og spare tid på oprettelse af serviceposter. Følg denne vejledning for at importere poster i Simply CRM .
Handlinger, du kan udføre fra listevisningen over tjenester
Services-startsiden repræsenterer listevisningen af alle modulposter, og det giver dig mulighed for at udføre følgende handlinger:
- Søg i tjenesteposterne
- Filtrer tjenester i henhold til brugerdefinerede kriterier
- Udfør massehandlinger, f.eks. Redigere eller slette poster
- Tilpas feltlayoutet i Layouteditor
- Konfigurer arbejdsgange ved hjælp af Services-arbejdsgange
- Rediger værdier for pickliste, så de passer til dine behov
Handlinger, du kan udføre fra den detaljerede visning af tjenester
Når du åbner den detaljerede visning af den ønskede service, vil du være i stand til:
- Rediger de eksisterende detaljer
- Vælg Mere> Slet for at slette serviceposten
- Vælg Mere> Dupliker for at oprette en kopi af serviceposten
- Vælg Mere> Opret tilbud for at oprette et tilbud på serviceposten
- Vælg Mere> Opret faktura for at oprette en faktura til serviceposten
- Vælg Mere> Opret salgsordre for at oprette en salgsordre for serviceposten
Eksporttjenester
Hvis du nogensinde vil have dine tjenester pænt opført i form af et regneark, kan du eksportere dem fra Simply CRM .
For at eksportere serviceposter skal du åbne Tjenestemodulet fra fanen Beholdning i venstre menu.
På hjemmesiden Tjenester skal du vælge de ønskede poster, trykke på knappen Mere og vælge Eksporter. Dette åbner et pop-up-vindue med følgende indstillinger:
I tilfælde af at du har brug for hjælp til at forstå indstillingerne, er her en hurtig oversigt over hver mulighed:
Vælg indstillingerne i henhold til dine behov, og tryk på Export Services.
Feltinformation
Mark | Beskrivelse |
Servicenavn | Indtast servicenavnet (dette felt er obligatorisk) |
Aktiv | Marker dette felt, hvis tjenesten er tilgængelig |
Kategori | Vælg den kategori, som tjenesten henviser til (installation, support osv.) |
Brugsenhed | Vælg typen af enheder: time, dag, forekomst |
Antal enheder | Angiv antallet af tilgængelige enheder |
Startdato for salg | Angiv den dato, hvor salget starter |
Slutdato for salg | Angiv den dato, hvor salget ophører |
Support-startdato | Angiv den dato, hvor supporten starter |
Slutdato for support | Angiv den dato, hvor supporten slutter |
Pris | Angiv serviceprisen |
handler | Vælg tjenesteejer fra grupper eller brugere |
Vælg tjenester
Når du opretter et tilbud, faktura eller salgsordre, kan du vælge at tilføje eksisterende eller nye tjenester til det.