Sådan opretter du produkter i Simply CRM

Generelt er produkter varer i din beholdning, og de kan være det
leveret til kunder eller indkøbt fra leverandører, afhængigt af arten af din virksomhed.

Hvis din virksomhed videresælger varer, fungerer modulet Produkter som et link mellem salgs- og indkøbsafdelingerne.

Opret produkter manuelt

Hvis du skal indtaste produktoplysningerne individuelt, kan du oprette et produkt manuelt i modulet Produkter.

For at gøre dette skal du åbne produktmodulet fra fanen Beholdning i venstre menu og trykke på knappen Tilføj produkt i øverste højre hjørne.

I det resulterende vindue kan du indtaste alle produktoplysninger og trykke på Gem for at bekræfte oprettelsen af posten.

Hurtigt oprette produkter

Hvis du ikke har tid til at indtaste alle produktoplysninger, kan du bruge indstillingen hurtig oprettelse, der er repræsenteret af et plus-ikon i øverste højre hjørne.

Udfyld produktdetaljerne i oprettelsesvisningen, og tryk på Gem.

Importer produkter

Produkter adskiller sig ikke fra andre moduler med hensyn til import af poster. Besøg dette link for en detaljeret guide til, hvordan du importerer poster i Simply CRM .

Eksport af produkter

Hvis du har brug for dine produktdata i form af en ekstern regnearkfil, kan du eksportere dine poster fra modulets hjemmeside.

Tryk på Mere> Eksporter for at starte processen. Et pop op-vindue med følgende indstillinger vises:

Vælg de foretrukne indstillinger, og tryk på Eksporter produkter.

Mark Beskrivelse
Eksport af valgte poster Vælg denne indstilling for at eksportere de poster, der er valgt i listevisningen
Eksporter data på den aktuelle side Vælg denne indstilling for at eksportere alle poster på den aktuelle side i listevisningen
Eksporter alle data Vælg denne mulighed for at eksportere alle poster i modulet

Administrer produkter

Handlinger, du kan udføre fra listevisningen af produkter

Produkter-hjemmesiden repræsenterer modulets listevisning, og du kan udføre følgende handlinger i det:

  • Søg i posterne
  • Filtrer poster efter tilpassede kriterier
  • Udfør massehandlinger, f.eks. Redigere eller slette poster
  • Tilpas feltlayoutet i Layouteditor
  • Konfigurer arbejdsgange ved hjælp af produktets arbejdsgange
  • Rediger valglisteværdier i henhold til dine behov

Handlinger, du kan udføre fra den detaljerede visning af produkter

Når du åbner den detaljerede visning af den ønskede produktpost, kan du:

Produktbundter

Produktbundter er en funktion, der giver dig mulighed for at oprette underprodukter til dine produkter. På denne måde vælger du automatisk alle underprodukter, når du vælger et overordnet produkt, mens du opretter et tilbud, en faktura eller en salgsordre.

Følg instruktionerne herunder for at finde og vælge underprodukterne til et givet produkt i Simply CRM .

Åbn produktmodulet og gå til den detaljerede visning af det ønskede produkt ved blot at klikke på det i listevisningen.

I den detaljerede visning skal du trykke på indkøbskurvikonet, der angiver indstillingen Produktbunter. Tryk derefter på Tilføj produkt for at oprette et underprodukt inden for det valgte produkt, eller klik på Vælg produkt for at vælge fra de eksisterende produkter.

Når du har oprettet et produktbundt, vil du være i stand til at vælge det under tilbud, fakturaer osv. Lad os tilføje dette produktbundt til en faktura.

Først åbner vi modulet Fakturaer under fanen Beholdning i venstre menu. Derefter kan vi enten oprette en ny faktura eller vælge en eksisterende faktura.

Under alle omstændigheder flytter vi til fakturablokken på fakturaen og vælger det overordnede produkt. Du vil bemærke, at alle underprodukter automatisk tilføjes sammen med overordnet post, som det kan ses nedenfor.

Hvis du ikke ønsker at vise underprodukterne på fakturaen, kan du blot deaktivere det relevante afkrydsningsfelt som vist på billedet herunder.

Sådan beregnes prisen på produktbundtet

Pris for produktbundt afhænger af den valuta, der er indstillet i vinduet Brugerindstillinger. Du kan klikke på Opdater bundtpris for at konvertere, beregne og vise de samlede omkostninger for produktbundtet i den foretrukne valuta, som er angivet i Mine indstillinger, uanset hvilken valuta produktet er anført i.

Mark Beskrivelse
produktnavn Indtast produktnavnet. Dette felt er obligatorisk.
Produkt Aktiv Marker dette felt, hvis produktet er tilgængeligt
Startdato for salg Angiv den dato, hvor salget starter
Slutdato for salg Angiv den dato, hvor salget ophører
Support-startdato Angiv den dato, hvor supporten starter
Slutdato for support Angiv den dato, hvor supporten slutter
Leverandørnavn Vælg leverandørens navn
Pris per stk Vælg prisen på produktenheden
handler Vælg den bruger eller gruppe, der er produktejer
Mængde på lager Angiv antallet af produkter på lager
Produktbillede Upload et billede af dit produkt
Købsomkostninger Angiv produktets købsomkostninger

Vigtigt: Underproduktprisen påvirker ikke nettoprisen på fakturaer, tilbud osv. Lagermængden af underprodukter reduceres, når du opretter en faktura for det overordnede produkt.

Vælg produkter

Produktopdateringer

Hvordan en faktura påvirker varebeholdningen

Lad os illustrere indvirkningen af en faktura på produktbeholdningen gennem et virkeligt eksempel.

  • Lagerstørrelsen på øretelefonproduktet er 500.
  • Fakturaen for øretelefonproduktet har den angivne mængde som 100.

Nu kan vi undersøge, hvordan produktmængden vil blive påvirket af fakturaen og dens status. Lad os dekonstruere de følgende scenarier:

  1. Hvis der oprettes fakturastatus, falder lagermængden med 100 og svarer til 400.
  2. Hvis fakturastatus er annulleret, vil lagermængden stige med 100 og lig med 500.
  3. Hvis fakturaen er slettet, vil lagermængden vende tilbage til den oprindelige værdi, som er 500.

Vigtigt: Disse opdateringer bringes kun i kraft, hvis UpdateInventoryProducts på hver Gem-workflow til faktura er aktiv.

Opdateret den 25/01/2020

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler