Sådan bruges kampagner i Simply CRM

Simply CRM giver dig kampagnemodulet, der giver dig mulighed for at planlægge og overvåge dine marketingkampagner. Dette giver dig mulighed for at spore de vigtigste kampagneoplysninger, såsom budget, faktiske omkostninger, forventet indtjening, ROI osv.

Kampagner giver dig også mulighed for at spore dine marketingaktiviteter, såsom e-mails, chats og telefonopkald. Alle disse data, der er registreret i kampagnemodulet, giver dig mulighed for at analysere dine reklamekampagner og optimere din marketingindsats.

I Simpelthen kan du oprette kampagner manuelt eller importere dem fra en ekstern .vcf- eller .csv-fil.

Opret kampagner manuelt

Hvis du vil oprette en kampagne manuelt, skal du åbne modulet Kampagner under fanen Marketing i hovedmenuen.

I moduloversigten skal du trykke på Tilføj kampagne for at åbne det nye vindue og begynde at indtaste kampagneoplysningerne.

Indtast kampagnedetaljerne, og tryk på Gem for at oprette den nye kampagne.

Hurtigt oprette kampagner

Hvis du ikke har tid til at indtaste alle kampagnedetaljer, kan du hurtigt oprette en kampagne ved hjælp af plusikonet i øverste højre hjørne af din Simply-forekomst.

Denne mulighed giver dig mulighed for at oprette en kampagne med kun de mest vigtige oplysninger. Selvfølgelig vil du senere være i stand til at redigere kampagnen og tilføje flere detaljer til den.

Importér kampagner

I lighed med andre moduler kan kampagneposter importeres fra en ekstern fil. For mere information om import af kampagner, se vores artikel om, hvordan du importerer poster .

Sådan bruges kampagner

Når du opretter eller importerer en kampagne, skal du få en detaljeret visning svarende til den, der vises i skærmbilledet nedenfor.

Bortset fra detaljer og opdateringer kan du gennemse kontakter, kundeemner, tilbud, aktiviteter og organisationer, der er knyttet til kampagnen.

Knyt kampagner til andre poster

For at skabe en mere omfattende oversigt over de vigtigste data kan du knytte dine kampagner til andre poster. Den følgende tabel skitserer, hvilke poster der kan tilknyttes kampagner i Simply.

Modul Beskrivelse
Kontakter Giver dig mulighed for at knytte kontakter til en kampagnepost
Leads Giver dig mulighed for at knytte kundeemner til en kampagnepost
Tilbud Giver dig mulighed for at knytte tilbud til en kampagnepost
Aktiviteter
Giver dig mulighed for at knytte aktiviteter til en kampagnepost
Organisationer Giver dig mulighed for at knytte en organisation til en kampagnepost

Kontakter, kundeemner, tilbud og organisationer giver dig målgruppen for din kampagne. Du kan bruge deres oplysninger til hurtigt at udføre en marketingkampagne og følge dens resultater.

Hvis du vil føje en post til din kampagne, skal du blot gå til den relevante fane og trykke på knappen Tilføj. Alternativt kan du vælge at tilføje poster fra din eksisterende database ved hjælp af knappen Vælg.

Når du knytter andre poster til kampagner, kan du:

  • Planlæg markedsføringsaktiviteter
  • Skitsere kampagnens mål
  • Definer kampagnesuccesmålinger
  • Test kampagner og mål deres effektivitet
  • Spor kundehenvendelser
  • Overvåg salgsprocessen
  • Send bulk-e-mails til kontakter, kundeemner og organisationer

Opdateret den 17/03/2021

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler