Delingsregler specificerer hvilke data, som alle brugere i et rollehierarki kan få adgang til. I Simply CRM er standardadgangen til CRM-poster indstillet til offentlig, hvilket betyder, at alle kan se alle CRM-poster.
Grundlæggende regler
Simply CRM har tre grundlæggende regler:
- Administrator har fuld adgang til alle poster, men Read Only-filer kan kun ændres af CRM-systemet.
- Pladeskabere og deres overordnede har fuld adgang til poster, som defineret i deres profilindstillinger.
- På brugerniveau kan profiler begrænse privilegier til deling af regler.
Delingstilstande
Simply CRM kører blot to delingstilstande:
- Offentlig tilstand giver adgangsprivilegier for offentligheden ved hjælp af offentlig deling. Hvis du vil tillade bestemte brugere at skrive adgang, skal du bruge de tilpassede delingsregler.
- Privat tilstand blokerer for offentlig adgang til poster. Du kan bruge brugerdefinerede delingsregler til at udvide adgangen til specifikke poster for bestemte brugere.
Deling af regler og tilladelser
I Simply CRM giver delingsregler dig mulighed for at konfigurere tilladelser for alle brugere. Følgende tabel fordeler de tilgængelige tilladelser i Simply CRM .
Tilladelse | Beskrivelse |
Privat | Alle brugere kan kun få adgang til de poster, der er tildelt dem og brugere med lavere roller i hierarkiet. |
Offentlig læse kun | Alle kan se alle poster, men kan ikke redigere eller slette dem. |
Offentlig læse, oprette / redigere | Alle kan få adgang til alle poster og ændre dem, men kan ikke slette dem. |
Offentlig læse, oprette / redigere, slette | Alle kan se alle poster, redigere og slette dem. |
Sådan konfigureres delingsregler
Hvis du har brug for at konfigurere delingsregler i din organisation, skal du følge instruktionen nedenfor.
Log ind på dit simpelt dashboard og klik på Indstillinger.
Vælg Delingsregler under Brugeradministration.
Brug radioknapperne til at konfigurere delingsreglerne.
Når du er færdig med at konfigurere delingsreglerne, skal du rulle ned og trykke på knappen Anvend nye delingsregler for at bekræfte ændringerne.
Vigtigt: Hvis du ikke trykker på Anvend nye regler for deling, gemmes dine ændringer ikke.
Sådan konfigureres regler for tilpasset deling
Brugerdefinerede delingsregler giver brugere med lavere roller i hierarkiet adgang til posterne til deres overordnede.
Som bruger med højere hierarki kan du give dine underordnede adgang til dine poster, samtidig med at postmodulet er privat. Du kan give den samme adgang ved at indstille delingsreglerne til Offentlig, men det giver alle mulighed for at se posterne.
Med brugerdefinerede delingsregler tillader du kun en bestemt bruger, gruppe eller rolle at få adgang til dine private poster.
Hvis manageren ønsker, at salgsrepræsentanten skal se sine poster, kan han indstille delingsreglerne til offentligt, men det giver alle mulighed for at se hans poster.
Ved at indstille regler for tilpasset deling kan salgschefen give salgsrepræsentanten eksklusive rettigheder til at se hans poster.
Følg instruktionerne herunder for at oprette tilpassede delingsregler i Simply CRM .
Åbn vinduet Delingsregler ved at gå til Indstillinger> Brugeradministration> Delingsregler.
Tryk på rullemenuen i kolonnen Avancerede delingsregler.
Tryk på knappen Tilføj tilpasset regel, der vises under det valgte felt Avancerede delingsregler.
Definer indstillinger for delingsregel i det nye pop-up-vindue, og tryk på Gem.
Følgende tabel fordeler betydningen af hvert felt, der kan tilpasses i pop op-vinduet for brugerdefinerede delingsregler.
Mark | Beskrivelse |
Registreringer af | Angiv, hvis poster vil blive gjort tilgængelige |
Kan tilgås af | Vælg hvem der kan få adgang til posterne |
Med tilladelser | Indstil privilegierne for den nye bruger |
Vigtigt: Regler for tilpasset deling skal konfigureres separat for hvert modul.
Læse- og skriveadgang giver brugerne mulighed for at importere / eksportere poster.