Opret og administrer brugere i Simply CRM

Simply CRM kan du oprette brugerkonti til alle dine medarbejdere, hvilket hjælper dig med at spore deres opgaver og overvåge deres oplysninger.

Sådan oprettes og administreres brugere

Der er to typer brugere i Simply CRM : administratorbrugere og standardbrugere. Du kan tilføje dine medarbejdere som standardbrugere og få adgang til deres oplysninger, kontrollere deres opgaver og overse deres fremskridt.

Vigtigt: Kun administratorbrugere kan oprette og administrere standardbrugere.

Følg nedenstående trin for at oprette en ny bruger:

Klik på Brugerindstillingen i øverste højre hjørne for at starte processen.

Tryk derefter på den grønne Tilføj bruger-knap.

Indtast et unikt brugernavn i feltet Brugernavn.

Indtast deres e-mail-adresse i feltet Primær e-mail.

Vigtigt: Brugernavnet og de primære e-mail-felter kan være identiske.

Når du opretter en bruger, opretter Simply CRM automatisk en ny medarbejderrekord. Husk dog følgende regler:

  • Hvis der allerede findes en post med den samme primære e-mail, vil Simply CRM kun linke til den.
  • I tilfælde af at der er flere poster med den samme primære e-mail, forbinder Simply CRM kun den første.
  • I tilfælde af at der ikke er poster med den samme primære e-mail, opretter Simply CRM en ny medarbejderrekord.

Felterne Fornavn og Efternavn er selvforklarende. Indtast henholdsvis brugerens for- og efternavn.

I feltet Adgangskode skal du oprette en adgangskode til den nye bruger. Adgangskoden e-mailes til brugeren, og de kan frit ændre det ved hjælp af siden Mine indstillinger.

Indtast adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode.

Du kan markere eller fjerne markeringen i feltet Admin, afhængigt af om du vil have, at den nye bruger skal have administratorrettigheder.

Rollefeltet giver dig mulighed for at indstille den aktuelle brugers aktuelle position.

Derefter kan du indstille medarbejderens valuta, nummer, adresse og yderligere oplysninger.

Tryk på Gem, når du er færdig med at indtaste alle oplysningerne.

Overfør ejerskab

Kontoejere kan overføre deres ejerskab til en admin-bruger.

For at overføre ejerskab skal du åbne siden Brugere og trykke på knappen Brugerindstillinger i øverste højre hjørne. Vælg indstillingen Skift ejer i rullemenuen.

I det pop-up-felt, der vises, skal du blot vælge den bruger, du vil give ejerskabsrettighederne, og trykke på Gem.

I tilfælde af at en kontoejer flytter og ændrer sin enhed, kan en admin-bruger overføre ejerskabet eller markere brugeren som inaktiv.

Vigtigt: Husk, at den administrator, der ændrer ejerskabet af den inaktive konto, bliver den nye kontoejer.

Skift ejerskab

Tryk på den eneste mulighed i venstre side af brugernavnet og e-mailen, og vælg Slet.

En pop-up-boks vises og beder om bekræftelse. Derefter bliver du spurgt, om du vil overføre posterne til en anden bruger. Vælg den ønskede bruger, og marker afkrydsningsfeltet Slet bruger permanent.

Tryk på Gem.

Vigtigt: Når du sletter en bruger, overfører Simply CRM permanent alle poster til den nye bruger.

Bekræft email adresse

E-mail-bekræftelse giver dig mulighed for at undgå forfalskning og blot sendt e-mails til spam-mappen. Alt hvad du skal gøre er at bekræfte hver e-mail i din CRM-instans.

Husk, at hver e-mail kun skal verificeres en gang.

Administratorer har muligheden for at sende bekræftelses-e-mails for at verificere brugernavn og primær e-mail-adresse for hver bruger i CRM-forekomsten.

Vigtigt: Du kan altid bekræfte din e-mail under Mine indstillinger. Medmindre du bekræfter din e-mail, vil du ikke kunne gemme dine e-mail-indstillinger eller sende e-mails.

Skift brugernavne

Administratorer er de eneste brugere, der har privilegiet til at ændre brugernavne. For at ændre et brugernavn skal du gå til siden Brugere og trykke på ellipsisikonet til venstre for den ønskede bruger.

I den detaljerede visning skal du trykke på knappen Mere i øverste højre hjørne og vælge indstillingen Skift brugernavn. Indtast det nye brugernavn og adgangskode i pop op-boksen, der vises. Tryk på Gem for at sende brugeren en e-mail med de nye legitimationsoplysninger.

Skift e-mail-adresse

Du kan ændre e-mail-adressen på samme måde som du redigerer brugernavne. Gå til Indstillinger og vælg Brugere under Brugeradministration.

På siden Brugere skal du trykke på ellipsisikonet til venstre for den bruger, du vil opdatere, og vælg Rediger indstillingen. Udskift oplysningerne i feltet Primær e-mail, og tryk på Gem for at bekræfte ændringerne.

Skift navn

Ligesom brugernavnet kan du redigere hver brugers for- og efternavn ved at opdatere oplysningerne i de relevante felter.

Åbn den ønskede brugerpost ved at trykke på ellipsisikonet i listevisningen for alle brugere. Du kan finde listevisningen af brugere ved at trykke på Brugere under Brugeradministration.

I den detaljerede visning af en bestemt bruger skal du trykke på knappen Rediger. Skift oplysningerne i felterne Fornavn og Efternavn. Tryk på Gem for at omdøbe brugeren og bekræfte ændringerne.

Sådan slettes brugere

Administratorbrugere kan slette brugere eller gøre dem inaktive. For at gøre dette skal du åbne siden Brugere og trykke på indstillingen i venstre side af brugernavnet og e-mailen.

Vælg indstillingen Slet, og lad feltet Slet permanent ikke være markeret, hvis du kun vil gøre brugeren inaktiv. Hvis du vil slette brugeren, skal du markere afkrydsningsfeltet Slet permanent.

Under alle omstændigheder bliver du bedt om at overføre posterne til en anden bruger. Vælg den ønskede bruger, og tryk på Gem.

Vigtigt: Inaktive brugere kan aktiveres igen.

Sådan importeres og eksporteres brugere

Simply CRM kan du hurtigt importere og eksportere alle dine brugere. For at importere brugere skal du vælge indstillingen Importer i højre hjørne og uploade .csv-filen med brugerposterne.

Husk, at registrering af import kan mislykkes af forskellige grunde, som vil blive vist i importoversigten. På denne måde kan du hurtigt løse problemet og uploade de problematiske poster.

For at eksportere dine poster fra Simply CRM skal du åbne indstillingerne i øverste højre hjørne og bruge eksporten.

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg ændre brugerens primære e-mail?

Ja, du kan ændre den primære e-mail for hver bruger i din CRM-instans, hvis du har administratorrettigheder. Åbn siden Brugere, og tryk på den bruger, hvis e-mail du vil ændre.

Simply CRM indlæser brugerens profiloplysninger. Tryk på knappen Rediger, og indtast en ny e-mail-adresse i feltet Primær e-mail. Klik på Gem for at bekræfte ændringen.

Hvordan kan jeg genaktivere en inaktiv bruger?

Åbn siden Brugere, og tryk på knappen Inaktive brugere. Klik på den eneste mulighed i venstre side af brugernavnet og e-mailen, og vælg Gendan. Den inaktive bruger flyttes automatisk til listen over aktive brugere.

Hvorfor kan jeg ikke ændre brugernavn, fornavn, efternavn eller e-mail-adresse?

Hvis du følger alle instruktionerne her, men stadig ikke kan redigere de nødvendige oplysninger, skal du kontrollere, om du har administratorrettigheder og / eller kontakte din administrator for at få hjælp.

Opdateret den 11/01/2020

Var denne artikel til hjælp?

Relaterede Artikler